De opkomst van modemerk Philipp Plein
Waarschijnlijk heb je ooit wel eens van het merk Philipp Plein gehoord. Het is een merk wat de laatste tijden echt zijn intrede heeft gemaakt in de Nederlandse markt, steeds meer mensen dragen dit dure designer merk. Dit is toch wel bijzonder, vaak zien we namelijk dat de mensen die merkkleding zich beperken tot de bekendere merken als Gucci of Louis Vuitton. Hoe komt het dan dat een nieuw merk als Philipp Plein zo groot is geworden in ons land? Hoe kan het dat de jeugd massaal dit merk aan het dragen is? Daar gaan we in dit artikel naar kijken, lees dus snel verder om alles over Philipp Plein te weten te komen!
Een bijzondere uitstraling
De kleding van Philipp Plein is toch echt wel te omschrijven als bijzonder en excentriek. Zo vind je bij Philipp Plein veel glitters en steentjes, dit is echt iets wat je bij ieder kledingstuk wel terug zal vinden. Zo moet je bijvoorbeeld denken aan een trui met een schedel van glitters, dit is iets wat een veelvoorkomend thema is. Het is dan ook niet voor niets zo dat het hoofdlogo van Philipp Plein een schedel is, hier staat het merk om bekend.
Het was dan ook echt de bedoeling van de maker om een merk te creëren wat anders te werk ging dan de andere merken. Vaak wordt er bij designer mode toch al wel snel een oordeel geveld, zo denken mensen dat je designer kleren niet zomaar op straat kunt dragen. De makers van Philipp Plein wilden hier verandering in brengen, zij waren juist van mening dat designer kleding overal gedragen zou moeten kunnen worden. Ongeacht of je nu naar het werk gaat, of dat je op een catwalk loopt. Je vindt dan ook veel alledaagse kledingstukken die een bijzondere touch hebben. Denk bijvoorbeeld aan een overhemd met steentjes in de kraag.
Veel jeugd draagt Philipp Plein
Het is alleen wel zo dat met name de jeugd graag Philipp Plein draagt, veel oudere mensen wagen zich er niet aan. Dit heeft toch voornamelijk met de doodshoofdjes en de glitters. Daarnaast zien we dat de jeugd het toch echt wel draagt om de status die het laat zien. Ze willen graag respect krijgen omdat ze een shirt aanhebben van boven de 300 euro, terwijl de meest jongeren hier vaak veel te lang voor gespaard hebben. Het is dus een merk met een goede missie, die alleen niet helemaal bereikt is. Het oorspronkelijke doel om merkkleding voor iedereen te maken is veranderd naar een duur merk wat vooral gedragen wordt door mensen die aanzien willen krijgen, dit zijn voornamelijk de jongeren. De mensen die toch wel echt designer willen dragen kiezen toch eerder voor de bekende merken, waaronder Prada en Gucci.